Tiskové zprávy

Soubory ke stažení

Dalších 17 řídících vozů řady 954 určených pro vratné soupravy s velkými motorovými vozy dodá společnost Pars nova pro České dráhy.

Řídicí vozy této řady jsou koncipovány především do souprav s motorovými vozy řady 854,“ uvedl ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. S řídicími vozy je primárně počítáno do souprav s motorovými vozy řady 854 a vloženými vozy 054, ale mohou být spojovány i s dalšími „velkými“ motorovými a přípojnými vozy řad 843, 842, 056, 043, 943.

Realizace obou kontraktů bude probíhat do roku 2010. Pro nás to znamená, že máme dostatek práce pro naše zaměstnance, nemusíme propouštět, což by bylo v našem regionu s vysokou nezaměstnaností velkým problémem,“ reaguje na podpis kontraktů Tomáš Ignačák, předseda představenstva Pars nova a dodává: „Podle průzkumů, které uskutečnila Asociace železničního průmyslu (ACRI), náš obor dosáhl i přes začínající ekonomickou krizi v loňském roce meziročního nárůstu o 7 %. Investicemi do obnovy kolejových vozidel by bylo možné udržet další pracovní místa nejen v Parsu, ale i v dalších českých firmách železničního strojírenství. Podle ACRI by roční investice ve výši každé jedné miliardy přinesla tvorbu a stabilizaci celkem až 500 pracovních míst u přímých dodavatelů a potencionálně dalších až 300 míst u subdodavatelů.

Řídicí vozy vznikají komplexní rekonstrukcí nevyužívaných poštovních vagónů. Interiér obsahuje pohodlné čalouněné sedačky, příjemné osvětlení a navíc v oddíle 1. třídy také možnost připojení elektrického zařízení (např. notebooku nebo telefonu) do elektrické sítě. Řídící vůz je také vybaven zdvihacími plošinami pro nástup vozíčkářů a velkoprostorovým oddílem pro přepravu jízdních kol a objemných zavazadel. Zde se také nachází buňka WC, která je uzpůsobena i pro osoby se sníženou pohyblivostí.

Řídící vozy usnadňují provoz na všech typech tratí, zkracují dobu nutnou k obratům v cílových stanicích a zjednodušují manipulaci se soupravami,“ zmiňuje výhody řídicích vozů ředitel Rostislav Novák. V provozu jsou dnes například na tratích v okolí Plzně, z Prahy do severovýchodních Čech a ve východních Čechách. Na Moravě jsou tyto vozy nejčastěji v provozu na tratích vycházejících z Brna.

<< Zpět na seznam tiskových zpráv

Pars Nova a.s.

Žerotínova 1833/56
787 01 Šumperk