Tiskové zprávy

Soubory ke stažení

Opravená lokomotiva řady 230 se představila na strojírenském veletrhu

Slavnostního představení opravené a částečně modernizované elektrické lokomotivy řady 230 proběhlo ve středu 16. září za účasti generálních ředitelů ČD Cargo a Pars nova Josefa Bazaly a Tomáše Ignačáka na volné kolejové ploše strojírenského veletrhu v Brně.

Comeback laminátek – tak by se dalo nazvat znovu zprovoznění elektrických lokomotiv řady 230 pro ČD Cargo a.s. Na podzim 2008 uspěla společnost Pars nova a.s. ve veřejné soutěži vypsané ČD Cargo, a.s na opravu sedmi střídavých elektrických lokomotiv řady 230. Opravy lokomotiv tohoto typu se v Šumperku prováděly v letech 1997 – 2001 a pro ČD bylo opraveno celkem 13 těchto vozidel. Podpisem smlouvy se opravy lokomotivy ř. 230 vrátily po několika letech opět do výrobních hal Pars nova a.s.

„Tato lokomotiva je symbolem návratu lokomotiv do portfolia Pars nova. U tak náročného projektu znovu zprovoznění dvěstětřicítek bylo potřeba bezezbytku využít mnohaletých znalostí našich techniků a dělníků z oprav a modernizací vozidel i lokomotiv. Tento projekt jen potvrzuje skutečnost, že umíme najít řešení, máme široké portfolium služeb, znalostí a technologií, které můžeme zákazníkům nabídnout, a poradíme si i s tak obtížnými úkoly, jako je tento,“ zhodnotil projekt ve svém projevu Tomáš Ignačák.

Na základě uzavřené smlouvy bude na lokomotivách provedena hlavní oprava včetně nahrazení chybějících dílů. Mimo opravy zákazník rovněž požaduje realizaci celkem 38 změn schváleného stavu a dalších úprav a provedení homologace pro železnice Slovenské republiky a Maďarska.

Lokomotivy ř.230 byly vyráběny od roku 1966 ve Škodě Plzeň pod označením S 489.0 a jsou určeny pro provoz na elektrifikovaných tratích systémem 25kV/50Hz. Tyto lokomotivy jsou typické celolaminátovou skříní a dodnes patří k nejhezčím provozovaným lokomotivám. Čtyři stejnosměrné trakční motory na zvlněný proud jsou napájeny přes diodové usměrňovače. Regulace napětí je prováděna přepínáním odboček lokomotivního transformátoru. Vozidel řady 230 bylo vyrobeno více jak 100 ks a obdobné lokomotivy byly dodávány i bulharským železnicím.

<< Zpět na seznam tiskových zpráv

Pars Nova a.s.

Žerotínova 1833/56
787 01 Šumperk