Tiskové zprávy

Soubory ke stažení

První vozy projektu „Hamburk“ jsou předávány

České dráhy v těchto dnech postupně přebírají od společnosti Škoda Transportation trojici prvních modernizovaných vozů pro společný projekt ČD a německých železnic DB na lince Praha – Berlín – Hamburk. Jedná se o restaurační vůz a vozy 1. a 2. třídy. Vozy získaly inovovaný interiér, novou výkonnější klimatizaci nebo moderní audiovizuální informační systém.

Naše dceřiná společnost Pars nova významně zmodernizovala všechny tři typy vozů tak, aby došlo ke zvýšení komfortu především pro cestující. U všech vozů prošel změnou především interiér, zcela nové jsou například sedačky v 1. třídě nebo USB zásuvky pro napájení elektroniky. Další části, jako například obložení interiérů nebo sedačky ve 2. třídě, prošly revitalizací. Cestující také potěší nová klimatizační jednotka, která je výkonnější oproti původnímu zařízení. Bude zvládat i vyšší teploty, než které byly dosud ve středoevropském prostředí obvyklé. Nový je audiovizuální informační systém, který usnadní cestování také osobám se ztrátou zraku nebo sluchu, a ke snadné orientaci při hledání správného místa přispěje nově instalovaný elektronický rezervační systém,“ říká Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

„Schválení prototypů modernizovaných vozů Drážním úřadem a jejich postupné přebírání naší společností považujeme za významný krok při spouštění společného projektu s DB na lince Praha – Berlín – Hamburk od prosince letošního roku. Tato modernizace také ilustruje nastoupený trend garantované vysoké kvality na mezistátních linkách ČD a jejích zahraničních partnerů stejně jako podstatné zlepšení kvality vnitrostátních rychlíkových linek, ke kterému dojde během následujících 18 měsíců,“ uvedl předseda představenstva ČD, a.s. Pavel Krtek.

Všechny vozy 1. a 2. třídy budou vybaveny Wi-Fi připojením k internetu. Ve vozech byl rozšířen také počet elektrických zásuvek 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, které byly navíc doplněny také elektrickou zásuvkou v provedení USB. Vysokou bezpečnost cestujících nadále zajistí předsuvné a za jízdy blokované dveře, které jsou ovládané tlačítky a při modernizaci byly vybaveny novou řídicí jednotkou.

Vnitřní uspořádání vozů se v zásadě nemění. Restaurační vozy (typ WRmz 815) budou mít i nadále velkou jídelnu se stoly, moderně vybavenou kuchyň a barovou část vybavenou pro konzumaci menšího občerstvení s místy nově pouze ke stání. Vozy první třídy (typ Ampz 143) jsou velkoprostorové pro 58 cestujících. Nově jsou v nich osazeny sedačky ze společnosti MSV Interiéry s čalouněním v černé kůži. Interiér vozu tak v kombinaci se světlými stěnami a červeným kobercem vypadá velmi elegantně. Vozy 2. třídy (typ Bmz 241) jsou oddílové. Zcela nově bude v oddílech osazen koberec, který se obvykle ve vozech 2. třídy nepoužívá. Ten přispívá k vytvoření příjemné atmosféry v oddíle a snižuje hlučnost. Všechny vozy splňují podmínku pro mezistátní provoz rychlostí 200 km/h.

První modernizované osobní vozy pro mezinárodní linku Praha – Hamburk mohou postupně po předání zasáhnout do provozu, když Drážní úřad rozhodl na začátku srpna o schválení změny na těchto vozech. Za tím účelem vykonala trojice vozů sérii zkoušek na zkušebním okruhu VUZ v Cerhenicích.

Škoda Transportation, přesněji její šumperský závod Pars nova, získal v březnu letošního roku od Českých drah zakázku na modernizaci celkem 71 osobních vozů tří typů v hodnotě 570,4 mil. Kč. Společnost Pars nova získala od Českých drah také druhý kontrakt na modernizaci 22 bývalých vozů ÖBB pro linku Praha – Berlín – Hamburk. Z celkového počtu projde osmnáct vozů rozsáhlou přestavbou z oddílových na velkoprostorové vozy s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola. Realizace tohoto kontraktu je rovněž v plném proudu.

Fotogalerie

<< Zpět na seznam tiskových zpráv

Pars Nova a.s.

Žerotínova 1833/56
787 01 Šumperk