Tiskové zprávy

Soubory ke stažení

Šumperská společnost Pars nova uzavřela kontrakt na celkem 68 dvouvozových motorových jednotek shodné konstrukce s řadou 814 Regionova, které dodá Českým drahám do konce roku 2010.

Jde o velmi významnou zakázku, která v době probíhající hospodářské krize zajišťuje jistotu pracovních příležitostí v regionu s vysokou nezaměstnaností nejméně do konce roku 2010.

České dráhy pokračují v modernizaci nejrozšířenějších a na všech tratích známých motorových vozů řady 810. Na základě mezinárodní soutěže vybraly jako dodavatele dalších 68 dvouvozových částečně nízkopodlažních souprav, které vznikají právě z vozů řady 810 a přípojných vozů 010, společnost Pars nova a.s. Šumperk. „Vypsali jsme mezinárodní soutěž na modernizaci dalších motorových vozů řady 810 na dvouvozové částečně nízkopodlažní jednotky, protože víme, že se podobnými projekty zabývají i další společnosti na Slovensku a v Maďarsku,“ uvedl ředitel Odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. „Svou nabídku předložila jako jediná společnost Pars nova a protože splnila námi zadané podmínky, výběrové řízení vyhrála,“ doplnil Rostislav Novák.

Modernizované jednotky, se kterými se Pars nova do výběrového řízení přihlásila, budou mít řadu nových technických vylepšení a inovací. Budou sice dodávány pod typově stejným označením 814-914 jako soupravy Regionova, které již na českých tratích jezdí, ale zároveň se od nich budou lišit řadou změn. „Cestující jistě především ocení především snížení hlučnosti uvnitř vozidla minimálně o 2 dB, zároveň bude nižší i celková hlučnost jednotky. Zlepší se vytápění soupravy díky výkonnějšímu topnému článku s přesným řízení teploty uvnitř oddílu pro cestující. Původní tabule informačního systému nahradíme tabulemi v LED provedení. Do podvozku vozu bude dosazeno nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti tohoto uzlu. V nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky na jízdní kola,“ vypočítává seznam změn generální ředitel dodávající firmy Tomáš Ignačák. Strojvedoucím přinese vyšší komfort jízdy klimatizační jednotka stanoviště s delší životností, která má o 50 % vyšší výkon než jednotka původní a nově umožní i ofukování bočních stahovacích oken a regulaci množství vzduchu, který je foukán pod nohy strojvedoucího. Z technických změn, oproti dříve dodávaným Regionovám, jsou to především výměna běžné šroubovky v mezivozovém prostoru za šroubovku pevnou, změna mechanického ovládání kompresoru za elektrický, dosazení moderního systému mazání okolků a dále například nové pískování, které splňuje normy TSI. „Zachována naopak zůstane koncepce jednotky, která bude opět složena z motorového vozu a řídicího vozu, který je částečně nízkopodlažní a zachová se tak snadný nástup imobilním a starším cestujícím, maminkám s kočárky a třeba i cyklistům,“ dodává generální ředitel Tomáš Ignačák.

Motorové jednotky řady 814 jsou určeny v budoucnosti hlavně pro lokální tratě. „České dráhy vlastní téměř 400 vozů řady 810, které není možné v krátké době nahradit zcela novými soupravami. Navíc by zde zbyly stovky vozů, které by bez nejmenší modernizace sloužily na regionálních tratích další desítky let, než by byly dodány nové vlaky“ upozorňuje ředitel Rostislav Novák. Připomněl také, že pro mnohé menší tratě je Regionova ideální vozidlo z pohledu kapacity. Podle ředitele Rostislava Nováka by na modernizaci motorových vozů a dodávky Regionov měly navázat také kontrakty na zcela nové motorové jednotky.

Série 68 jednotek, koncepčně navazujících na již dodané Regionovy, představuje pokračování projektu, který prošel v halách Parsu dlouhým vývojem od první modernizace vozu řady 810 na tzv. Esmeraldu (ř. 812) až po prototyp v roce 2005. První sériová jednotka byla ČD dodána v květnu následujícího roku. V modernizacích vozů firma pokračovala i po vstupu ŠKODA HOLDING, a.s. v březnu 2008, kdy se Pars nova stala součástí její skupiny Transportation, která se specializuje na kolejová vozidla.

<< Zpět na seznam tiskových zpráv

Pars Nova a.s.

Žerotínova 1833/56
787 01 Šumperk